Sunday 2 September 2007

Winter is voorbij!

Beste mensen,

Het is zover: de winter is voorbij sinds 1 September! De lente duurt hier maar kort, dus we genieten er maar van zolang het kan. Voor we het weten hebben we temperaturen van 30+!
Vorige week bracht ik mijn 2e week van mijn nieuwe baan door in Adelaide, waar het 1 dag 28 graden was: de warmste winterdag ooit gemeten daar.. De volgende dag was weer 17 graden... :-S
Tsjah, het leven is zwaar hier voor mij (R): eerste week werk in Sydney, tweede week Adelaide en morgen mag ik eindelijk in Melbourne aan de slag!

Het werk bevalt goed: gezellige collega's in Adelaide en Sydney die ook nog eens weten waar ze het over hebben en een interessant bedrijf: lijkt soms meer een speeltuin (op GIS gebied) dan een commerciele organisatie, maar dat heeft zo z'n charme. Nu maar eens zien hoe de sfeer hier in Melbourne is! De koffie is in ieder geval stukken beter dan in Adelaide!

M'n manager probeert wat meer structuur aan te brengen en ik ga hem daarbij helpen. Mijn ervaringen bij mijn vorige werkgever zullen daar zeker aan bijdragen (in positieve zin)!

K zit midden in haar cursus en dat gaat haar goed af. Het financiele aspect en alles wat daarmee samenhangt is wat pittiger en soms frustrerend. Al met al raakt haar business plan meer en meer gevuld. Het vinden van een passende naam voor haar kapsalon is moeilijker dan verwacht. Goede ideeen zijn welkom (op zeer korte termijn)!

Het blijft moeilijk om telefonisch contact te hebben met vrienden in NL. Dit heeft vooral te maken met het tijdverschil en het druk zijn/hebben met onze activiteiten op werkgebied. We vragen je begrip hiervoor! :-)

Wij missen en groeten u vanuit een zonnig Melbourne (18 graden op dit moment)!

K&R

4 comments:

Anonymous said...

De winter is voorbij in Australie, maar je lezers verkeren nog in winterslaap, aangezien je weken lang niets meer hebt laten horen ;->

Misschien handig om een (automatische) email uit te sturen zodra je de site hebt geupdate (praktisch idee he, ben ik toch minder strategisch dan ik dacht).

Goed om te horen dat het zo warm was daar: wat het broeikasteffect al niet allemaal voor ons betekend heeft ;->

Succes met de job & met de Zaak (van K)! We praten snel weer (handig dat jonge ouders in het weekend ook al vroeg uit bed zijn, he!).

Toedeloe!
A.

Anonymous said...

Heee ik lees het ook nu pas! :D

Klinkt wel alsof jullie het lekker hebben daar en dan komt de zomer er ook nog eens aan :-)

Tja, wij zitten hier in de herfst en nu is mijn lieve katje ook nog dood :'-( De operatie was dus niet geslaagd, zoals je zult begrijpen ;-(

Nou, geniet er van en hopelijk spreek ik je binnenkort nog even :-)

liefs van Diew

Anonymous said...

Nou, weinig nieuws te melden in Australie, geloof ik....?

Anonymous said...

investments professor ampoules recruiting relocate look ucdp theorists santacruz predictably tkudkjh
lolikneri havaqatsu