Saturday 4 August 2007

Melbourne, hier zijn we!

Eindelijk een update! We zijn al meer dan 2 maanden in Australie (wat gaat de tijd toch snel) en er is veel gebeurd. We racen maar even door de gebeurtenissen zodat we hopelijk wat frequenter onze wekelijkse beslommeringen kunnen melden.

Het was goed dat we eerder naar Oz gingen, want het ging steeds slechter met K's opa. We hebben hem nog enkele dagen mee kunnen maken voor hij overleed. Dat heeft het verlies een stuk draaglijker gemaakt. Ze heeft nu echt afscheid kunnen nemen van hem.

De eerste maand hebben we voornamelijk alleen met familie doorgebracht (niemand was op de hoogte dat we er waren en het weerzien heeft aardig wat schokeffecten teweeg gebracht).

Beetje bij beetje pakken we de draad van het gewone en sociale leven weer op en spreken we met vrienden af om wat te gaan eten en/of drinken. We doen het heel rustig aan.

Nu we telefoon, computer en internet hebben wordt het stukken makkelijker om contact met het thuisfront te onderhouden, zeker nu bellen naar vaste nummers in NL voor ons 'gratis' is! Je kunt dus binnenkort een telefoontje verwachten (maar ja, het tijdverschil he)!

Na enkele sollicitatie-acties van K besefte ze dat ze echt lang genoeg voor een baas heeft gewerkt en dat ze echt voor zichzelf wil gaan beginnen. Nu! En dat gaat nu gebeuren! Ze mag volgende week beginnen aan een small business course, volledig betaald door de overheid! 7 Weken full-time studeren en leren hoe je eigen bedrijf te starten (incl. het beheer van de boeken)!

K (en co) hebben mij ook een schop onder de kont gegeven en mij aangezet tot solliciteren. Ik bleef een beetje te lang in de vakantiestemming geloof ik. Dankzij de contacten van ex-collega B was mijn 2e sollicitatiepoging succesvol en mag ik beginnen als software engineer bij een GIS bedrijf dat open source en open standaarden hoog in het vaandel heeft. Deze uitdaging ga ik graag aan en ik mag 15 augustus starten!

Om deze gebeurtenissen te vieren en om er toch even tussenuit te zijn gaan we maandag een paar daagjes naar West Australie, waarna het echte echte Australische leven echt gaat beginnen!

We houden je op de hoogte! We horen ook graag hoe het met jou gaat!

Groet van K&R

5 comments:

Anonymous said...

Hey grote RWT vriend!
Het echte Australische leven gaat nu beginnen voor je! Dat gaat vast goed bevallen. En nu effe naar West-Oz, daar heb ik enorrrrmmmmm goede herinneringen aan. Z-W-Oz (Denmark, Pemberton) en vooral ook Wittenoom en de Hamersley range.
Hier in Arnhem gaat (vrijwel) alles goed, ben net terug van een heerlijke bergwandelvakantie in Sloveniƫ, wil eigenlijk weer terug nu. Maar ja, Squit-Milieu Delfzijl wacht op mij. Grote groet aan jou en dat grappige vriendinnetje van je ;-)
En tot ziens !

Anonymous said...

Gefeliciteerd. Gaat mooi voorspoedig zo! Ik mail je!

Anonymous said...

Enne.... hoe bevalt het werk???

A3

Anonymous said...

Hoi iedereen,

Ik heb wegodownunder.blogspot.com gevonden via Google.
Deze site ziet er goed en fijn uit!
Ik wil graag ook zo een mooie site maken. Welke programmas heb je hier precies voor gebruikt? Mijn blogje ziet er nog saai uit. :(

Bedankt

Liefs vanuit A'dam
Willy

Anonymous said...

Hoi allemaal,

Ik heb wegodownunder.blogspot.com gevonden via Google.
Deze site ziet er goed en fijn uit!
Ik wil graag ook zo een mooie site maken. Welke programmas heb je hier precies voor gebruikt? Mijn blogje ziet er nog kaal uit. :(

Bedankt

Liefs vanuit A'dam
Willy